Bezoek aan Martijn in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Nils - WaarBenJij.nu Bezoek aan Martijn in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Nils - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Martijn in Mexico

Door: nyani

Blijf op de hoogte en volg Nils

29 Juli 2009 | Mexico, Mexico-stad

Folks,

Ben net terug in Ica van een week naar Mexico. Martijn Slob een van mn jaarclub maten woont daar omdat hij zijn afstudeervak daar maakt en ook omdat hij al heel lang een Mexicaanse vriendin heeft ;-)!

Was toch nog 6 uur vliegen vanuit Peru en ben daar een goede 4 dagen geweest. Dat kon omdat het hier nationale feestdagen zijn en ik dus geen dagen voor op hoefde nemen.

Was super tof om Martijn daar te zien wonen en leven en ook om Fabiola te leren kennen, had haar al wel eerder ontmoet maar kende haar niet echt. Ook om het leven in Mexico te zien. Mijn indruk is dat het een stuk welvarender is dan Peru maar wat de maatschappij echt ontwricht is de kidnapindustrie en de corruptie. Deze zaken maakt toch wel dat er enige mate van braindrain is omdat de opgeleide mensen er dan voor kiezen om in het buitenland te wonen.

Wat hebben we gedaan; nou vooral lekker gegeten en gedronken, eten is veel heter in Mexico en echt lekker.Verder het oude centrum bekeken (de kathedraal die van de stenen van een Aztecen tempel zijn gemaakt, barbaren die Spanjaarden!)en rondgelopen. Vooral ook veel gepraat. Daarna zijn we een weekend naar het huis van Fabiola in Cuernavaca (2uur van Mexico)gegaan: Die wonen daar echt machtig mooi in een paradijsje met een paar huizen die ze verhuren, een zwembad en een tenniscourt. Ideaal, een hele dag getennist (Kan er niks van maar is wel leuk) en ´s avonds samen met de zus en haar man wat gaan drinken in de stad.

Rare wereld is het soms zit je daar in mexico met 2 Nederlanders, de een heeft een Mexicaanse vriendin en de ander noemt Peru zijn thuis???? Mooi is dat!

Heb helaas voedselvergiftiging gekregen de laatste dag en de Mexicaanse bodem zo nu en dan dus goed moeten bemesten. Ben nu terug in Peru en weer ah werk maar helemaal kosjer voel ik me nog niet helemaal.

Gister trouwens nog een Nederlander en zijn Peruaanse vriendin op bezoek gehad. Die jongen geeft les in Peru en hij vindt het leven wel mooi hier. Lijkt me wel moeilijk om zo te leven want hij leeft echt van een schraal loon hier en kan zich dus niet dingen als vliegen en kitesurfen veroorloven. Dan wordt je leven wel heel erg anders en zit je heel wat geisoleerder hier in Peru!

Well for me its back to basic en dat betekent aan de bak. Volgende week komt mijn baas op bezoek dus moet zorgen dat alle zaakjes op orde zijn en omdat ook mijn farmmanager op vakantie is dat even aanpoten. Maar is goed je moet je geld ook verdienen niet?

Groenten,
Nils

• 30 Juli 2009 - 10:58

Joran:

Goede foto en mooie trip zo te horen. Groeten uit NL!