Veel gebeurd - Reisverslag uit Lima, Peru van Nils - WaarBenJij.nu Veel gebeurd - Reisverslag uit Lima, Peru van Nils - WaarBenJij.nu

Veel gebeurd

Door: nyani

Blijf op de hoogte en volg Nils

18 Oktober 2009 | Peru, Lima

Hola gente,

Nou ik zie dat er alweer bijna 2 maanden verstreken zijn sinds de laatste plaatsing. Is ook veel gebeurd; ben jarig geweest, mijn ouders zijn langsgekomen, mijn poot is hersteld, heb een inbraak gehad en heb een belangrijke veiligheids audit gehad en gehaald en ondertussen nog zat gedaan.

Motor:
Om mezelf te tracteren op de hardships hier in Peru (valt wel mee hoor) heb ik een 625 KTM Enduro motor gekocht. Het is een 2de hands die ik via via heb gekocht. Deze motor is echt superbruut en elke keer als ik de eerste keer gas geef verkijk ik me op de kracht die dit ding heeft. Heb al ean leuke trip ermee achter de rug en ben er erg happy mee. Heb in de deal ook de hele kit erbij gekregen, laarzen en alle protectie (En das duur spul).

PA en ma op bezoek:
Ja vandaag heb ik pa en ma op het vliegtuig gezet, we hebben een fantastische 2 weken met mekaar gehad waarbij ik 1 week vakantie heb genomen. Als eerste heb ik ze in Lima ontvangen met een pisco sour op een pier restaurant hier en das een mooie plek. Daarna hebben we een weekendje cultuur van lima gedaan. Verder zijn we naar Ayacucho gegaan, dat was ene schitterende trip met de auto, 8 uur en ik heb mn hoogte record verbroken, we moesten een pas over van bijna 4800m en ja je auto heeft het daar echt moeilijk! Ook nog een woestijnsafari met een bergbeklimmingkje ertussen en een barbecue op het strand (en ma is 67 maar die ging wel mooi die grote bult avn ongeveer 1000m steil omhoog)! Gisteren heb ik nog gekite in Paracas en pa met Bram ah catamaranen.

Kiten:
Gaat steeds beter, heb nu volledige controle en heb ook mn eigen kit gekocht en dat maakt een groot evrschil uit. Gisteren was windkracht 7 ofzo en met een kite van 9m2 was het goed te doen. Aan de overkant vd baai ligt een strand en als je daar heen kan kiten ben je ontgroend, das gisteren samen met Bram gelukt, super gaaf. Nu gaan we oefenen met het omdraaien en daarna de jumps, maar dat zal nog ff duren.

Uitgaan:
Ga tegenwoordig altijd uit met Bram en met Raphael (das een Peruaanse mof van 130 Kg) en laatst was een maat avn Bram uit colombia over, een Nederlander die in Wageningen studeerd. Man, man, man wat hebben wij een goede tijd gehad, in de duinen gecrosst, gebarbecued en een lang weekend in Paracas met windkrahct 11 en dan in een catamaran uitvaren (Maar 10% van je zeil uitrollen), super tof.

Inbraak:
Ja ook dat kan je overkomen en is me dus overkomen. Hufters hebben mn laptop(Prive) en mn zonnebril gejat. Was een inside job, ze hebben alleen mijn huis gepakt(en wisten waar ik woonde), wisten wanneer ik werkte, wanneer de tuinman wegwas en wat ze wilde hebben. Waren ook brutaal, hebben net gedaan of ze onderhoudsmannen waren en hebben zelfs tools gevraagd en gekregen vd buren. SHIT. Ik had 3 weken ervoor een huishoudster aangenomen die ook bij 2 collegas werkte, dahct dat dat vertrouwd was, niet dus! Politie heeft rapportje gemaakt maar zijn niet geinteresseerd en dus pech voor mij. Hab alle sloten evrvangen en extra sloten aangebrahct. Tot de volgende keer maar weer dan!

Werk:
We zitten nu volledig op stoom omdat bijna alles nu gezaaid is. Heb een veiligheidsaudit gehad en we zijn geslaagd, morgen komt mn baas op bezoek en dus deze week ff in dat teken. Donderdag vieren we dat ons bedrijf 12 jaar bestaat.

Leven in Peru:
Tsja hoe is dat nu. Nog steeds voelt het als leven als god in frankrijk maar ik mis een leuke meid in mn leven en nog veel en veel belangrijker een stuk of 3 goede maten extra erbij. Bueno cest la vie. Maar op avontuur vlak is dit echt zon topland waar alles kan en tegen de helft van wat het in NL kost!

WORK HARD, PLAY HARD!!!!
hahahahhaha

Tot de volgende update!!
Nils

PS ik ben van 29 December tm 7 Januari in NL en van 7 Januari tot 16 Januari in TZ.






  • 20 Oktober 2009 - 08:26

    Toine:

    Ola Nilsos,

    avonturen en zwarte dagen. Staat in een schril contrast tegeover elkaar. leuk dat je pa en ma er waren denk?

    enne... fok, die enduro, daar teken ik voor man. GAAAF! Wil wel een toggie met zo'n fiets doen in de woestijn!

    Hou je haaks kerel!

    Grtn Toine

  • 20 Oktober 2009 - 16:57

    Wytze:

    Ha Nils,

    Tja dus je zit elke dag op die bromfiets zeker ;)

    Moet geweldig zijn geweest om twee weken je ouders op bezoek gehad te hebben. En voor mijn gevoel ben je daar allen maar met leuke dingen bezig, terwijl het hier in nl alleen maar kouder aan het worden is.

    Brutale lui die zo maar even langs komen.

    He succes met de audit deze week, wanneer ga je weer rugbyen??

    Groet Wytze

  • 10 November 2009 - 18:10

    Neefje Floris:

    Dag player Nilske, we zijn onderweg naar Mexico voor wat strand werk in Cancun en omstreken, varen nu ter hoogte van de Acoren.
    We komen in week 47 aan en zal in week 48 via Panama terugvliegen om er ergens in week 1 weer heen te gaan 2010.
    Voor de rest alles rustig.
    tot later,
    Floris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Living in Peru

Recente Reisverslagen:

12 April 2010

Brazilie met Veronica en Peru met Aart

08 Maart 2010

Cuba libre

15 Februari 2010

De tijd vliegt

10 November 2009

Rednecks

18 Oktober 2009

Veel gebeurd
Nils

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 9054

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 01 April 2012

Living in Peru

Landen bezocht: