Lekker rugbyen - Reisverslag uit Ica, Peru van Nils - WaarBenJij.nu Lekker rugbyen - Reisverslag uit Ica, Peru van Nils - WaarBenJij.nu

Lekker rugbyen

Door: nyani

Blijf op de hoogte en volg Nils

15 Juni 2009 | Peru, Ica

Hola chicas y chicos,

Ja das de titel, lekker rugbyen. Dat heb ik de afgelopen weekenden elke week gedaan. Eerst als winger maar heb genoeg vertouwen gewekt en mag nu als Fullback spelen, das mijn favoriete positie want dan kan je veel gevaarlijker zijn. Afgelopen zaterdag de winnende try gedrukt dus das lekker. Is ook elk weekend leuk met de rugby mannen en vrouwen (Er is ook een vrouwen team). Altijd na de wedstrijd een feestje ergens. Zaterdag eerst met zn allen naar een kroeg en dan door naar een huisfeest en afblussen in Barranco, das het oude deel van Lima, heel gezellig.

Al met al wordt mn sociaal leven dus geleidelijk aan beter, begin wat leukere gesprekken te hebben en we hebben een leuke groep. Is lachen als iemand me gringo noemt dan springen er gelijk een paar in de bres van Nee hij geen gringo, hij is een Holandes, mooi is dat.

Spreek ook elk weekend met Bram af om ff wat te doen, afgelopen weekend met hem en een collega ook gaan stappen en dan de volgende dag ff een bakkie doen ergens.

Heb Zondag trouwens in een Toyato FX gereden (Das zon Hummer rip off) van iemand die ik ken. Mooi apparaat, als je erin zit heb je het gevoel dat je een tank bestuurt maar rijdt 1 op 6 en blijft een rip off vd real thing.

Het weekend ervoor een heel weekend met Bram en Sjeng(zn schoonpa) doorgebracht, eerst een avond barbecuen en stappen in ica, de volgende dag mijn farm bekeken. Daarna zijn nieuwe farm van 300ha die hij midden in de woestijn heeft gekocht (Access tot een oase,een rivier en een borehole=excellent). mooi dan rij je met een 4*4 gewoon ergens van de weg een zandpartij in en na 10 km van niks dan zand kom je ineens op een oase uit, fantastisch mooi en echt genieten. Daarna zijn we naar zijn oude farm van 150 ha aan de kust gegaan. Hij heeft daar paarden staan en dus zijn we te paard over zijn farm en daarna 3 uur over het strand naar een dorpje, colatje kopen en weer terug. Maar machtig wat is dat mooi zeg, met zon paard letterlijk door de branding, over het strand en door rivieren. Dat zijn de mooie dingen vh leven en dat zijn de dingen waarvoor ik ook graag weg wilde want dat mistte ik in NL (AVONTUUR en NATUUR).

Anyway ook NL heeft zijn mooie dingen, zoals je maten en een deel van je familie. Gelukkig gaan we daar wat aan doen want vrijdag ga ik naar NL met de KLM (Als die het haalt ;-).

Groeten en de meeste van jullie zie ik komende week.

Un Abrazo (das omarming in het Spaans en dat doet echt iedereen met elkaar, zelfs mannen die elkaar een beetje kennen, is mooi en tekenent voor de warmte in de mensen hier!)

Nils

Nelis:

Jaloers oliebolleke

• 22 Juni 2009 - 10:30

Rudolf:

Hoop dat je me niet al te brutaal vind,en de vraag is al eerder gesteld, maar wij gaan in september op vakantie en hebben het idee op rond te gaan reizen met een huur-auto (Lima-Nazca-Arequipa-Puno-Cuzco). Kun je dit aan of afraden?
    Ruud_Kunnen@Hotmail.com