Cuba libre - Reisverslag uit Havana, Cuba van Nils - WaarBenJij.nu Cuba libre - Reisverslag uit Havana, Cuba van Nils - WaarBenJij.nu

Cuba libre

Door: nyani

Blijf op de hoogte en volg Nils

08 Maart 2010 | Cuba, Havana

Folks,

Ben net terug van een weekie Cuba, rugby, we deden met mijn club mee aan een internationaal 7s toernooi: Heb gespeeld tegen het nationale team van Cuba en Venezuela, professionele teams uit de VS en Canada en zijn uiteindelijk 6de van de 12 geworden das niet slecht voor een cluppie uit Lima. Cuba is verder HELEMAAL afgenegerd, alles is stuk, niks werkt, duur voor toeristen, niks te krijgen en mensen durven niet over politiek te praten. Was super interessant want mn trainer is Cubaan en die verteld hoe alles werkt en leer je hoe alles echt werkt. En natuurlijk kon hij voor nul euro een doosje havanas voor me regelen, ideaal! Verder was uitgaan met Peruanen (mn hele team was Peruaans) een nieuwe ervaring. Uitgaan in Cuba betekent dat je een discotheek binnestapt met 500 man, 200 mannen en 300 hoeren (Want normale cubanen kunnen het niet betalen= 4 euro voor een mojito, maandloon is 15$!!!!). Dat was zal maar zeggen weer een nieuwe uitdaging, hoe zorg je dat je rustig je Cuba Libre kan drinken. nou goed op een gegeven moment was mijn eerste vraag ´Wil je praten of wil je werken´ waarbij ik dan bijna altijd weer rust aan mn kop had. Latinos/Peruanen dat is een ander verhaal want trouw is niet echt iets dat in hun woordenboek staat.We gingen uit met 12 man en aan het einde van de avond stond ik daar met ons 4-en rara waar waren de anderen????? En die gasten zijn dan getrouwd en hebben kinderen, tering............. en dan op het vliegveld allemaal dure parfummetjes voor hun vrouwen open..... Maar goed was een super leuke reis en je leert die gasten dan ook beter kennen! Havana is gewoon een heel groot dorp met ene mooi oud centrum en oude autos maar vond het verder niet echt de moeite waard!

Gaat hier wel goed, Veronica zit in Brazil (loopt voor 3 maanden stage), maar ondanks dat hebben we superfijn kontakt, bellen elke dag. Hier in Zuid Amerika heb je iets dat Nextel heet, werkt als een bakkie en kost je 6$ per maand en werkt ook in brasil dus ideaal. De 19de ga ik een lang weekend naar Brasil om haar op te zoeken.

Werk is buffelen, veel problemen op het moment met personeel wat vertrekt en ook omdat we in de piekseizoen zitten en verder nog wat meer probleempjes, gelukkig hoeven we nog maar 4% van onze jaarprodukties te bestuiven en dan gaat de werkdruk snel omlaag! Ik heb een stagaire van Wageningen (die bij mij logeert) Bas Dekker, hij doet hier erg goed onderzoek waar we echt wat aan gaan hebben, bemesting en irrigatie in relatie tot verzouting en verder is het een super relaxete gast die alles best vind.

Afgelopen zaterdag had ik weekend dienst en daarna een rugbywedstrijd in Lima. Was de finale van de 2de campeonata die we helaas hebben verloren (30-12) waardoor we uitgeschakeld zijn voor het landskampioenschap. In April begint weer het nieuwe seizoen.

Zaterdagavond had ik een bruiloft van een van mn managers in Lima, was grappig om mee te maken en daarna met Bram, Bas en een Colombiaan die ik ken uitgeweest in een discotheek tot een uurtje of 5. Met zn 4-en 2 flessen whisky gefinished dus zondag voelde ik me behoorlijk brak en zijn we na een rustige lunch langzaam naar Ica teruggetuft.

Ben trouwens zeer waarschijnlijk in Nederland de laatste week van JULI.

Groenten,
Nils

  • 08 Maart 2010 - 16:08

    Laura:

    hey Nils!
    lang niet gesproken!
    ik zal je binnenkort eens een mailtje sturen haha! wat leuk dat je naar Cuba bent geweest! lijkt me echt leuk :)
    kom je ook bij ons langs als je naar nederland komt? :) ik hoop het wel!
    liefs, je nichtje

  • 08 Maart 2010 - 18:18

    Toine:

    He Nils,

    gaaf dat cuba he? Ongelofelijk wat daar gaande is. Miooi om te lezen dat Ms Veronica The Bomb is man...gaaf.

    Geniet ervan he!!

    Groeten van Debbie, Toine en Stan

  • 09 Maart 2010 - 10:30

    Je Ma In Tanzania:

    Nilseman, weet je nog dat je laat in je middelbare schooltijd door Dave meegesleurd moest worden naar een disco?? Zeker nog steeds aan het inhalen .....
    Liefs - ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Living in Peru

Recente Reisverslagen:

12 April 2010

Brazilie met Veronica en Peru met Aart

08 Maart 2010

Cuba libre

15 Februari 2010

De tijd vliegt

10 November 2009

Rednecks

18 Oktober 2009

Veel gebeurd
Nils

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 9028

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 01 April 2012

Living in Peru

Landen bezocht: